Media

Amerykański rząd uczy influencerów bycia influencerami

Amerykański rząd wziął na celownik Influencerów – stworzył poradnik dla nich, jak mają być prawdziwymi Influencerami.

Jak podaje cnet.com, Federalna Komisja Handlu wydała materiały informacyjne, w których tłumaczy zasady oznaczania materiałów sponsorowanych. Broszura i kilka filmów przybliżają najważniejsze treści oficjalnego dokumentu przygotowanego przez rządową agencję.

Materiał podkreśla jak ważne jest to, aby poinformować swoich odbiorców, że materiał jest sponsorowany. Specjalna komisja informuje o tym, że może to nieść dodatkowe korzyści (niekoniecznie finansowe) ale też zachować szacunek do odbiorców – w tym wypadku głównie dla tych, których dana reklama nie dotyczy.

Informują również, że bardzo ważne jest umieszczanie znaczników tak, aby były widoczne na pierwszy rzut oka. Powinny być widoczne bezpośrednio w sponsorowanym materiale, a nie w sekcji „O mnie” czy w długiej liczbie hashtagów.

Jak oznaczać? Jak najprościej – radzi Komisja, zalecając zawieranie w opisach prostych zdań z nazwą sponsora i przyczyną wzmianki. Korzystanie z hashtagów typu „#ad” czy „#sponsored” jest niekonieczne, choć dopuszczalne. Odwrotnie jest w przypadku nie do końca jasnych skrótów i zwrotów (jak np. „collab”) – zastrzega jednak agencja w broszurze.

Related posts

Youtube Music Premium i Youtube Premium już niedługo w Polsce!

Administrator

Oglądanie offline w HBO GO – już dostępne

Administrator

X-kom parodiuje najnowszy spot reklamowy Poczty Polskiej

Administrator

Zostaw komentarz